czwartek, 19 września 2013

W poszukiwaniu zagubionego smaku - Bezkarnie na tropie idealnej zapiekanki

Królewiecka Zapiekanka
Nie byłbym sobą, gdybym czasem nie skusił się na jakiś fast food... W dobie wszechobecnych budek z kebabem odgrzewanym w mikrofali, sosów z wiadra po farbie śnieżce i odświeżanej sałaty naprawdę ciężko jest zjeść dobrze na wynos... 
Ja poluję na zapiekanki. Mówcie mi Zapiex Hunter ;) W zasadzie, od kiedy jeżdżę w spacerówce i wyrosłem z głębokiego wózka bezustannie krzyczę o ten kawałek bagietki... 
Najczęściej jadane w dzieciństwie ? Chyba te przy Stodole na Łukasiewicza, prosto z Niewiadowa... ta sama blond pani przez lata... i papryka w pieprzniczce od której byłem czerwony na policzkach przez pół dnia... Obowiązkowy bohomaz keczupem i dziecko szczęśliwe jakby dostało GTA V... 
Dziś szukam tamtego smaku. Prostej, dobrej zapiekanki. Odpowiednia buła, przypieczona, nie gumiasta... Ser przypieczony i nie smakujący jak recyklingowa tektura z RTV-AGD... i pieczarki. Nie miazga, a starte pieczarki... Lekko maźnięte keczupem i posypane papryką... 
Przed niedawnym wernisażem skusiłem się na zapieksa na Królewieckiej w Płocku - całe 5 pln za wersję golasa, bez klimy i navi... sam ser i pieczarki. W mojej opinii - pyszna. Lepszej na razie w tym mieście nie jadłem. Ser w porządku, czuć pieczarki - bułka taka jak być powinna. Mogę polecić - efekt starań Pani z okienka widać na zdjęciach... 

Królewiecka Zapiekanka

Królewiecka Zapiekanka

Na przeciwnym biegunie mogę ustawić budę spod Carrefoura - w trakcie Jarmarku Tumskiego skusiłem się tam na zapiekankę z kebabem... o zgrozo - nie wiem czy to mięso czy ser, ale odcierpiałem co swoje tego wieczora... nie polecam nikomu ! Możecie mnie nawet zaskarżyć - takie jest moje zdanie. Żeby nie było, nic więcej tego dnia nie jadłem... bułka wydawała się ok, ser też.. Musiało być coś nie tak z mięsem... Efekty specjalne nie adekwatne do stopnia zaspokojenia głodu... Foto poniżej...

Carrefour...

Carrefour... 




3 komentarze:

  1. kiedyś mieli dobre zapiekanki w budkach w okolicy wejścia na rynek przy starym dworcu PKS

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś było dużo dobrych, teraz sam shit... :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Dlatego tropię, szukam...

    OdpowiedzUsuń